Jeoloji Münendisliği Dergisi

Ülkemizde Paleontoloji Biliminin Eğitsel, Akademik ve Kurumsal Sorunları; Çözüm ve Öneriler

ÖZ: Ülkemizde Jeoloji Mühendisliği Bölümlerinde Paleontoloji dersleri,, Jeoloji eğitiminin temeli olan Genel Jeoloji derslerinden biri olarak, genellikle ikinci sınıf öğrencilerine birinci (Mikropaleontoloji) ve ikinci (Makropaleontoloji) döneminde ikişer saat teorik, ve ikişer saat uygulama şeklinde verilir,.Paleontoloji, eğitim ve- öğretimi yapılacak bir Jeoloji Mühendisliği bölümünde Mikropaleontoloji ve Makropaleontoloji`nin herhangi bir disiplininde yetişmiş en az 2 öğretim Üyesi ve 2 Araştırma Görevlisi`nden oluşmuş Akademik Kadrobulunmalıdır. Bu kadro, eğitim-öğretimde kullanılmak üzere600 milyon yıllık. Jeoloji Tarihi`ni betimleyen önemli fosillerin, kayaç ince kesitlerinden elde ettikleri eksenel-ekvatoryalkesitlerden, tane fosillere ve makroskopik fosillere değin genişyelpazeli bir Fosil Setini hazırlamakla yüklümlüdür. Bölümün;Kayaç Kesithanesi, öğrenci sayısınca, yada iki öğrenciye biradet olmak, üzere yeterli sayıda, binoküler mikroskobu, bulunduran Laboratuvar, eğitimin ezbercilikten uzaklaşıp, pratiğeyansımasını kolaylaştırıcı Tepegöz, Slayt Maktası ve Sinevizyon gibi Teknik Donanımının mevcudiyeti, eğitimin kalitesinin yükselmesinde çok. önemli, unsurlardır